TOP  >  Personal Info.  >  Misc
IKEDA, Kokolo Professor, Director of International Research Center for Artificial Intelligence and Entertainment Science
Transdisciplinary Sciences, Information Science, Human Information Science, International Research Center for Artificial Intelligence and Entertainment Science

Misc

164 items
Research on Strength Control Go AI Using Deep Learning Methods
SHI Yuan, FAN Tianwen, LI Wanxiang, 池田心
情報処理学会研究報告(Web), 2019, GI-41, Vol.2019‐GI‐41,No.9,1‐8 (WEB ONLY)-, 2019
不完全情報ゲーム『ガイスター』における2種の詰め問題の提案と考察
石井岳史, 川上直人, 橋本剛, 池田心
情報処理学会研究報告(Web), 2019, GI-41, Vol.2019‐GI‐41,No.19,1‐8 (WEB ONLY)-, 2019
連鎖構成力向上のための多様で面白いなぞぷよ提供法の提案
牧田光平, 池田心
情報処理学会研究報告(Web), 2019, GI-41, Vol.2019‐GI‐41,No.21,1‐8 (WEB ONLY)-, 2019
コンピューターゲームプレイヤにおける人間らしさの調査
テンシリリックン シラ, 高橋一幸, ナム サンギュ, 池田心
情報処理学会研究報告(Web), 2018, GI-40, Vol.2018‐GI‐40,No.7,1‐6 (WEB ONLY)-, 2018
Procedural Contents Generation of Rhythm Games for Self‐Training
LIANG Yubin, 池田心
情報処理学会研究報告(Web), 2018, GI-39, Vol.2018‐GI‐39,No.11,1‐7 (WEB ONLY)-, 2018
連鎖構成力向上のためのぷよぷよの問題作成
高橋竜太郎, 池田心
情報処理学会研究報告(Web), 2018, GI-39, Vol.2018‐GI‐39,No.10,1‐7 (WEB ONLY)-, 2018
The Simulation Model Development of Offshore Software Development Project―Modeling to verify order‐side project members’ dispatch to vendor‐side―
煤孫統一郎, 池田心
プロジェクトマネジメント学会研究発表大会予稿集(CD-ROM), 30th, ROMBUNNO.1302-, 2017
花札の「こいこい」ゲームの強化学習によるコンピュータプレイヤ
佐藤直之, 上原隆平, 池田心
情報処理学会研究報告(Web), 2017, GI-38, Vol.2017‐GI‐38,No.6,1‐7 (WEB ONLY)-, 2017
Report of 2^ GAT: Game AI Tournament
伊藤 毅志, 篠田 孝祐, 西野 順二, 森 健太郎, 馬場 匠, 池田 心, 佐藤 直之
情報処理学会研究報告. GI,ゲーム情報学, 2017, 2, 1-8, 2017
花札の「こいこい」ゲームの強化学習によるコンピュータプレイヤ
佐藤 直之, 上原 隆平, 池田 心
情報処理学会研究報告. GI, 研究報告ゲーム情報学, 2017, 6, 1-7, 2017
Three types of forward pruning techniques to apply the alpha beta algorithm to turn-based strategy games
Naoyuki Sato, Kokolo Ikeda
IEEE Conference on Computatonal Intelligence and Games, CIG, -, 2017
Survey of how human players divert in-game actions for other purposes: Towards human-like computer players
Sila Temsiririrkkul, Naoyuki Sato, Kenta Nakagawa, Kokolo Ikeda
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 10507, 243-256, 2017
The Effect of Dispatch in Offshore Software Development Project―Modeling with Information Stickiness and Agent Based Computer Simulation―
煤孫統一郎, 池田心
経営情報学会全国研究発表大会要旨集(Web), 2017, ROMBUNNO.E3‐2(D3‐5)(J‐STAGE)-, 2017
The Effect of Dispatch in Offshore Software Development Project:Verification through Agent Based Computer Simulation
Susumago Toichiro, Ikeda Kokoro
Abstracts of Annual Conference of Japan Society for Management Information, 2017, 0, 305-308, 2017
Proposal of Challenges and Approaches to Create Effective Artificial Players for Turn‐based Tactics Game
佐藤直之, 藤木翼, 池田心
情報処理学会論文誌ジャーナル(Web), 57, 11, 2337‐2353 (WEB ONLY)-2353, 2016
Proposal of Challenges and Approaches to Create Effective Artificial Players for Turn-based Tactics Game
佐藤 直之, 藤木 翼, 池田 心
情報処理学会論文誌, 57, 11, 2337-2353, 2016
Offering New Benchmark Maps for Turn Based Strategy Game
木村 富宏, 池田 心
ゲームプログラミングワークショップ2016論文集, 2016, 36-43, 2016
Realizing human like avoidance movement in shoot'em up video games by graph search with influence map technique
Sila Temsiririrkkul, Luong Huu Phuc
ゲームプログラミングワークショップ2016論文集, 2016, 57-64, 2016
カーレーシングゲームにおける多目的最適化に基づくコントローラの設計
金澤直人, 池田心
情報処理学会研究報告(Web), 2016, EC-41, Vol.2016‐EC‐41,No.12,1‐8 (WEB ONLY)-, 2016
ゲームの目的達成のみを追求したAIでは生まれにくいゲーム内行動の分類と考察
中川絢太, 佐藤直之, 池田心
情報処理学会研究報告(Web), 2016, EC-41, Vol.2016‐EC‐41,No.20,1‐9 (WEB ONLY)-, 2016
ゲームの目的達成のみを追求したAIでは生まれにくいゲーム内行動の分類と考察
中川 絢太, 佐藤 直之, 池田 心
研究報告ゲーム情報学(GI), 2016, 20, 1-9, 2016
カーレーシングゲームにおける多目的最適化に基づくコントローラの設計
金澤 直人, 池田 心
研究報告ゲーム情報学(GI), 2016, 12, 1-8, 2016
麻雀における相手の和了点数予測法の性能評価
萩原涼太, 山田渉央, 佐藤直之, 池田心
情報処理学会研究報告(Web), 2016, GI-35, VOL.2016-GI-35,NO.11 (WEB ONLY)-, 2016
コンピュータ指導碁のための悪手解説
山中翠, SIMON Viennot, 池田心
情報処理学会研究報告(Web), 2016, GI-35, VOL.2016-GI-35,NO.5 (WEB ONLY)-, 2016
Bad Move Explanation for Teaching Games with a Go Program
山中 翠, ビエノ シモン, 池田 心
研究報告ゲーム情報学(GI), 2016, 5, 1-8, 2016
Machine Learning for Opponent Score Estimation in Mahjong
萩原 涼太, 山田 渉央, 佐藤 直之, 池田 心
研究報告ゲーム情報学(GI), 2016, 11, 1-8, 2016
Production of emotion-based behaviors for a human-like computer player
Sila Temsiririrkkul, Huu Phuc Luong, Kokolo Ikeda
17th International Conference on Intelligent Games on Simulation, GAME-ON 2016, 49-53, 2016
Detection and Labeling of Bad Moves for Coaching Go
Kokolo Ikeda, Simon Viennot, Naoyuki Sato
2016 IEEE CONFERENCE ON COMPUTATIONAL INTELLIGENCE AND GAMES (CIG), -, 2016
An approach to evaluate turn-based strategy game postitions with offline tree searches in simplified games
佐藤 直之, 藤木 翼, 池田 心
ゲームプログラミングワークショップ2015論文集, 2015, 61-68, 2015
Design of a Teammate AI by Learning Human‐player Utility from a few Records of Actions
和田尭之, 佐藤直之, 池田心
情報処理学会研究報告(Web), 2015, GI-33, VOL.2015-GI-33,NO.5 (WEB ONLY)-8, 2015
Japanese expression of the move of Go by machine learning
宍戸崇音, 池田心, VIENNOT Simon
情報処理学会研究報告(Web), 2015, GI-33, VOL.2015-GI-33,NO.4 (WEB ONLY)-7, 2015
Design of a Teammate AI by Learning Human-player Utility from a few Records of Actions
和田 尭之, 佐藤 直之, 池田 心
研究報告ゲーム情報学(GI), 2015, 5, 1-8, 2015
Japanese expression of the move of Go by machine learning
宍戸 崇音, 池田 心, ビエノ シモン
研究報告ゲーム情報学(GI), 2015, 4, 1-7, 2015
Fast optimization of the pattern shapes in board games with simulated annealing
Huy Nguyen, Simon Viennot, Kokolo Ikeda
Advances in Intelligent Systems and Computing, 326, 325-337, 2015
Machine-Learning of Shape Names for the Game of Go
Kokolo Ikeda, Takanari Shishido, Simon Viennot
ADVANCES IN COMPUTER GAMES, ACG 2015, 9525, 247-260, 2015
Estimation of Player's Preference for Cooperative RPGs Using Multi-Strategy Monte-Carlo Method
Naoyuki Sato, Kokolo Ikeda, Takayuki Wada
2015 IEEE CONFERENCE ON COMPUTATIONAL INTELLIGENCE AND GAMES (CIG), 51-59, 2015
A Platform for Turn-Based Strategy Games, with a Comparison of Monte-Carlo Algorithms
Tsubasa Fujiki, Kokolo Ikeda, Simon Viennot
2015 IEEE CONFERENCE ON COMPUTATIONAL INTELLIGENCE AND GAMES (CIG), 407-414, 2015
Adaptive Fighting Game Computer Player by Switching Multiple Rule-based Controllers
Naoyuki Sato, Sila Temsiririrkkul, Shogo Sone, Kokolo Ikeda
3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON APPLIED COMPUTING AND INFORMATION TECHNOLOGY (ACIT 2015) 2ND INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTATIONAL SCIENCE AND INTELLIGENCE (CSI 2015), 52-59, 2015
Knowledge Bias in Monte‐Carlo Tree Search and Techniques for Reducing Oversight Mistakes
池田心, VIENNOT Simon
情報処理学会論文誌ジャーナル(Web), 55, 11, 2377-2388 (WEB ONLY)-2388, 2014
Knowledge Bias in Monte-Carlo Tree Search and Techniques for Reducing Oversight Mistakes
Kokolo Ikeda, Simon Viennot
IPSJ Journal, 55, 11, 2377-2388, 2014
Depth-Limited Monte-Carlo with a State Evaluation Function for Reducing Negative Behavior
藤木 翼, 村山 公志朗, 池田 心
ゲームプログラミングワークショップ2014論文集, 2014, 32-39, 2014
Depth-limited Monte-Carlo with a State Evaluation Function for Turn-based Strategy Games
藤木 翼, 村山 公志朗, 池田 心
エンターテイメントと認知科学研究ステーション(E&C)第8回シンポジウム, 1-4, 2014
麻雀初級者のための状況に応じた着手モデル選択
田中悠, 池田心
情報処理学会研究報告(Web), 2014, GI-31, VOL.2014-GI-31,NO.10 (WEB ONLY)-, 2014
麻雀初級者のための状況に応じた着手モデル選択
田中悠, 池田心
研究報告ゲーム情報学(GI), 2014, 10, 1-8, 2014
Further investigations of 3-member simple majority voting for chess
Kristian Toby Spoerer, Toshihisa Okaneya, Kokolo Ikeda, Hiroyuki Iida
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 8427 LNCS, 199-207, 2014
Efficiency of Static Knowledge Bias in Monte-Carlo Tree Search
Kokolo Ikeda, Simon Viennot
COMPUTERS AND GAMES, CG 2013, 8427, 26-38, 2014
Biased Random Sequence Generation for Making Common Player Believe it Unbiased
Sila Temsiririrkkul, Hisamitsu Nomura, Kokolo Ikeda
2014 IEEE GAMES, MEDIA, ENTERTAINMENT (GEM), -, 2014
Generation of "Natural" Pseudorandom Numbers from the Standard Player's View
野村 久光, テンシリリックン シラ, 池田 心
ゲームプログラミングワークショップ2013論文集, 27-34, 2013
Proposal of rules for Turn-based-Strategy-games as an academic platform
村山 公志朗, 藤木 翼, 池田 心
ゲームプログラミングワークショップ2013論文集, 146-153, 2013
Instance Generator of Mahjong Solitaire using Multiple Solvers
大町 洋, 佐藤 直之, 池田 心
ゲームプログラミングワークショップ2013論文集, 126-129, 2013
Generation of "Natural" Pseudorandom Numbers from the Standard Player's View
野村 久光, テンシリリックン シラ, 池田 心
ゲームプログラミングワークショップ2013論文集, 27-34, 2013
A Framework of Teammate AI for Learning Human‐player Utility and Selecting Own Move
吉谷慧, 池田心
情報処理学会研究報告(CD-ROM), 2012, 6, ROMBUNNO.GI-29,NO.7-, 2013
Evaluation of pattern shapes in board games before machine-learning
Huy Nguyen, Kokolo Ikeda
International Journal of Electrical Engineering, 20, 39-49, 2013
楽しませる囲碁・将棋プログラミング
池田心
オペレーションズ・リサーチ, 58, 3, 167-173, 2013
楽しませる囲碁・将棋プログラミング
池田 心
オペレーションズ・リサーチ : 経営の科学 = [O]perations research as a management science [r]esearch, 58, 3, 167-173, 2013
A Framework of Teammate AI for Learning Human-player Utility and Selecting Own Move
吉谷慧, 池田 心
研究報告ゲーム情報学(GI), 2013, 7, 1-8, 2013
Production of various strategies and position control for Monte-Carlo Go - Entertaining human players
Kokolo Ikeda, Simon Viennot
IEEE Conference on Computatonal Intelligence and Games, CIG, -, 2013
Stylized Assignment in Tile‐matching Puzzle Game and its Application to Puyo‐Puyo
富沢大介, 池田心, VIENNOT Simon
情報処理学会論文誌ジャーナル(CD-ROM), 53, 11, 2560-2570, 2012
Stylized Assignment in Tile-matching Puzzle Game and its Application to Puyo-Puyo
富沢 大介, 池田 心, シモンビエノ
情報処理学会論文誌, 53, 11, 2560-2570, 2012
囲碁における大局観を実現する広域パターンマッチング
本田拓朗, VIENNOT Simon, 池田心
情報処理学会シンポジウム論文集, 2012, 6, 17-21, 2012
同時進行ゲームのためのモンテカルロ木探索
大町洋, 池田心
情報処理学会シンポジウム論文集, 2012, 6, 197-204, 2012
モンテカルロ碁における多様な戦略の演出と形勢の制御~接待碁AIに向けて
池田心, VIENNOT Simon
情報処理学会シンポジウム論文集, 2012, 6, 47-54, 2012
Production of Various Strategies and Position Control for Monte-Carlo Go - Entertaining Human Players
池田 心, Viennot Simon
ゲームプログラミングワークショップ2012論文集, 2012, 6, 47-54, 2012
Monte-Carlo Tree Search for Synchronized Games
大町 洋, 池田 心
ゲームプログラミングワークショップ2012論文集, 2012, 6, 197-204, 2012
Broad Pattern Matching for the Opening Moves in Go
本田 拓朗, Viennot Simon, 池田 心
ゲームプログラミングワークショップ2012論文集, 2012, 6, 17-21, 2012
Stochastic Optimization for Picturesque Maze Generation
池田心, 橋本隼一
情報処理学会論文誌ジャーナル(CD-ROM), 53, 6, 1625-1634, 2012
Stochastic Optimization for Picturesque Maze Generation
池田 心, 橋本 隼一
情報処理学会論文誌, 53, 6, 1625-1634, 2012
Human‐level Adaptive and Various Othello AIs with Genetic Algorithm
上田陽平, 池田心
情報処理学会研究報告(CD-ROM), 2011, 6, ROMBUNNO.GI-27,NO.5-, 2012
Human-level Adaptive and Various Othello AIs with Genetic Algorithm
上田 陽平, 池田 心
研究報告ゲーム情報学(GI), 2012, 5, 1-8, 2012
Configuring Agents' Attributes with Simulated Annealing
Shunsuke Hara, Hajime Kita, Kokolo Ikeda, Masahiro Susukita
The Seventh International Workshop on Agent-based Approaches in Economic and Social Complex Systems, -, 2012
Accelerated UCT and its application to two-player games
Junichi Hashimoto, Akihiro Kishimoto, Kazuki Yoshizoe, Kokolo Ikeda
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 7168, 1-12, 2012
Playing PuyoPuyo: Two search algorithms for constructing chain and tactical heuristics
Kokolo Ikeda, Daisuke Tomizawa, Simon Viennot, Yuu Tanaka
2012 IEEE Conference on Computational Intelligence and Games, CIG 2012, 71-78, 2012
Extracting important patterns for building state-action evaluation function in Othello
Huy Nguyen, Kokolo Ikeda, Bac Le
2012 CONFERENCE ON TECHNOLOGIES AND APPLICATIONS OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE (TAAI), 278-283, 2012
Adaptation of Game AIs using Genetic Algorithm: Keeping Variety and Suitable Strength
Kokolo Ikeda, Yu Tanaka, Simon Viennot, Nguyen Huy Quoc, Yohei Ueda
6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOFT COMPUTING AND INTELLIGENT SYSTEMS, AND THE 13TH INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON ADVANCED INTELLIGENT SYSTEMS, 945-951, 2012
関連性行列を用いたぷよぷよの定型連鎖構成法
富沢大介, 池田心, 橋本隼一
情報処理学会シンポジウム論文集, 2011, 6, 9-16, 2011
Game Record Generation for Machine Learning that Considers Disorder of Board in Playout Phase
長谷川敦史, 池田心, 飯田弘之, 橋本隼一
情報処理学会シンポジウム論文集, 2011, 6, 33-40, 2011
Game Record Generation for Machine Learning that Considers Disorder of Board in Playout Phase
長谷川 敦史, 池田 心, 飯田 弘之, 橋本 隼一
ゲームプログラミングワークショップ2011論文集, 2011, 6, 33-40, 2011
Construction of Stylized Chain in Puyo-Puyo using Association Matrix
富沢 大介, 池田 心, 橋本 隼一
ゲームプログラミングワークショップ2011論文集, 2011, 6, 9-16, 2011
Construction of Agent Set for Simulation of Prediction Market
IKEDA Kokolo
経営システム = Management systems : a journal of Japan Industrial Management Association, 20, 5, 249-254, 2010
Change of Students Enrolled in University―Results of Questionnaire Surveys on Information Technology and Education at Kyoto University
森幹彦, 池田心, 上原哲太郎, 喜多一, 竹尾賢一, 植木徹, 石橋由子, 石井良和, 小澤義明
情報処理学会論文誌ジャーナル(CD-ROM), 51, 10, 1961-1973, 2010
Change of Students Enrolled in University―Results of Questionnaire Surveys on Information Technology and Education at Kyoto University
森 幹彦, 池田 心, 上原 哲太郎, 喜多 一, 竹尾 賢一, 植木 徹, 石橋 由子, 石井 良和, 小澤 義明
情報処理学会論文誌, 51, 10, 1961-1973, 2010
Change of Students Enrolled in University : Results of Questionnaire Surveys on Information Technology and Education at Kyoto University
森 幹彦, 池田 心, 上原 哲太郎
情報処理学会論文誌 論文誌ジャーナル, 51, 10, 1961-1973, 2010
Deceptive Structure of Search Tree for UCT with Monte‐Carlo
池田心, 橋本隼一, 土井佑紀
情報処理学会研究報告(CD-ROM), 2010, 2, ROMBUNNO.GI-24,4-, 2010
Deceptive Structure of Search Tree for UCT with Monte-Carlo
IKEDA KOKOLO, HASHIMOTO JUNICHI, DOI YUUKI
研究報告ゲーム情報学(GI), 2010, 4, 1-4, 2010
ワークフロー支援システム評価へのエージェントベースアプローチ
齋藤博己, 阿部哲也, 池田心, 大平健司, 森幹彦, 上原哲太郎, 喜多一
システム制御情報学会研究発表講演会講演論文集(CD-ROM), 54th, ROMBUNNO.F26-2-, 2010
地域人口動態シミュレーションのためのエージェント推計手法
池田心, 喜多一, 薄田昌広
計測自動制御学会第43回システム工学部会研究会「社会シミュレーション& サービスシステム・シンポジウム, -, 2010
Computer Programming Course Materials for Self-Learning Novices
Masako Okamoto, Kayoko Terakawa, Masayuki Murakami, Kokolo Ikeda, Mikihiko Mori, Tetsutarou Uehara, Hajime Kita
Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications (ED-MEDIA 2010), pp. 2855-2861, -, 2010
An agent-based approach to evaluation of workflow support systems
Hiroki Saito, Tetsuya Abe, Kokolo Ikeda, Kenji Ohira, Mikihiko Mori, Tetsutaro Uehara, Hajime Kita
8th International Conference on Creating, Connecting and Collaborating through Computing, C5 2010, 51-55, 2010
Exemplar-based policy with selectable strategies and its optimization using GA
Kokolo Ikeda, Shigenobu Kobayashi, Hajime Kita
Transactions of the Japanese Society for Artificial Intelligence, 25, 2, 351-362, 2010
An Agent-based Approach to the Evaluation of Workflow Support Systems
Saito Hiroki, Abe Tetsuya, Ikeda Kokolo, Ohira Kenji, Mori Mikihiko, Uehara Tetsutaro, Kita Hajime
Proceedings of the Annual Conference of the Institute of Systems, Control and Information Engineers, 10, 0, 271-271, 2010
Exemplar-based policy with selectable strategies and its optimization using GA
Kokolo Ikeda, Shigenobu Kobayashi, Hajime Kita
Transactions of the Japanese Society for Artificial Intelligence, 25, 2, 351-362, 2010
Learning and Evolution of Strategy for Prediction Market Simulation
池田心, 和田智晃, 喜多一
システム制御情報学会研究発表講演会講演論文集(CD-ROM), 53rd, ROMBUNNO.F43-2-, 2009
Creation Support of 3D Beadwork Used Intermediate Models in Real Space
前田萌, 池田心, 森幹彦, 喜多一
知能システムシンポジウム資料, 36th, 303-308, 2009
Information Ethics on Guidelines for the Course of Study and the cource materials
朝井千帆, 上原哲太郎, 森幹彦, 辻高明, 大平健司, 池田心, 喜多一
情報処理学会研究報告, 2009, 21(IOT-4), 289-294, 2009
Information Ethics on Guidelines for the Course of Study and the cource materials
ASAI Chiho, UEHARA Tetsutaro, MORI Mikihiko, TSUJI Takaaki, OHIRA Kenji, IKEDA Kokoro, KITA Hajime
IPSJ SIG Technical Reports, 2009, 21, 289-294, 2009
Information Ethics on Guidelines for the Course of Study and the course materials
ASAI Chiho, UEHARA Tetsutaro, MORI Mikihiko, TSUJI Takaaki, OHIRA Kenji, IKEDA Kokoro, KITA Hajime
IEICE technical report, 108, 460, 289-294, 2009
Information Ethics on Guidelines for the Course of Study and the course materials
ASAI Chiho, UEHARA Tetsutaro, MORI Mikihiko, TSUJI Takaaki, OHIRA Kenji, IKEDA Kokoro, KITA Hajime
IEICE technical report, 108, 459, 289-294, 2009
Designing User Interface of Multi-Mouse Quiz System on A Shared Display
Mikihiko Mori, Masaki Saga, Kokolo Ikeda, Tetsutaro Uehara, Hajime Kita, Yohei Naya, Naomi Nagata, Hiroto Ueda, Tamaki Motoki, Akio Okumura, Terufumi Ohno
The 8th International Workshop on Social Intelligence Design (SID2009), -, 2009
Avoidance of Constraint Violation for Experiment-Based Evolutionary Multi-objective Optimization
Hirotaka Kaji, Kokolo Ikeda, Hajime Kita
2009 IEEE CONGRESS ON EVOLUTIONARY COMPUTATION, VOLS 1-5, 36th, 2756-+, 2009
協調的な学習のための複数人参加可能なクイズシステムの開発
嵯峨正規, 森幹彦, 池田心, 上原哲太郎, 喜多一, 納谷陽平, 永田奈緒美, 上田寛人, 元木環, 奥村昭夫, 大野照文
人工知能学会全国大会論文集(CD-ROM), 23rd, ROMBUNNO.2D1-OS11-6-, 2009
協調的な学習のための複数人参加可能なクイズシステムの開発
嵯峨 正規, 元木 環, 奥村 昭夫, 大野 照文, 森 幹彦, 森 幹彦, 池田 心, 上原 哲太郎, 喜多 一, 納谷 陽平, 永田 奈緒美, 上田 寛人
人工知能学会全国大会論文集, 2009, 0, 2D1OS116-2D1OS116, 2009
Learning and Evolution of Strategy for Prediction Market Simulation
Ikeda Kokolo, Wada Tomoaki, Kita Hajime
Proceedings of the Annual Conference of the Institute of Systems, Control and Information Engineers, 9, 0, 27-27, 2009
User Management on Educational Computer System of Kyoto University
池田 心, 森 幹彦, 上原 哲太郎, 喜多 一, 石橋 由子, 石井 良和, 竹尾 賢一, 小澤 義明
インターネットと運用技術シンポジウム2008論文集, 2008, 1-8, 2008
User Management on Educational Computer System of Kyoto University
池田心, 森幹彦, 上原哲太郎, 喜多一, 石橋由子, 石井良和, 竹尾賢一, 小澤義明
情報処理学会シンポジウム論文集, 2008, 13, 1-8, 2008
Strategy Evolution on Simulation of Prediction Market
池田心, 和田智晃, 喜多一
システム・情報部門学術講演会講演論文集, 2008, 283-288, 2008
Creation Support of 3D Beadwork
前田萌, 池田心, 森幹彦, 喜多一
システム・情報部門学術講演会講演論文集, 2008, 479-484, 2008
User Management on Educational Computer System of Kyoto University
池田心, 森幹彦, 上原哲太郎, 喜多一, 石橋由子, 石井良和, 竹尾賢一, 小澤義明
情報処理学会研究報告, 2008, 87(IOT-3), 49-54, 2008
User Management on Educational Computer System of Kyoto University
IKEDA Kokolo, MORI Mikihiko, UEHARA Tetsutaro, KITA Hajime, ISHIBASHI Yoshiko, ISHII Yoshikazu, TAKEO Kenichi, OZAWA Yoshiaki
IPSJ SIG Technical Reports, 2008, 87, 49-54, 2008
A questionnaire survey of the new students in 2008 academic year about the subject“Information Study”and information literacy
森幹彦, 池田心, 上原哲太郎, 喜多一
情報処理学会研究報告, 2008, 72(IOT-2), 67-72, 2008
A questionnaire survey of the new students in 2008 academic year about the subject "Information Study" and information literacy
MORI Mikihiko, IKEDA Kokolo, UEHARA Tetsutaro, KITA Hajime
IPSJ SIG Technical Reports, 2008, 72, 67-72, 2008
Exemplar-based Control 0f Multi-Car Elevators and its Multi-Obj ective Optimization using Genetic Algorithm
Kokolo Ikeda, Hiromichi Suzuki, Hajime Kita, Sandor Markon
International Technical Conference on Circuits/Systems, Computers and Communications ( ITC-CSCC2008), 2008, -, 2008
An Agent-Based/Gaming Simulator for Management of Competing Universities
Kerim Aytek Tok, Kokolo Ikeda, Hajime Kita
Proceedings of World Congress on Social Simulation 2008, -, 2008
An evolutionary agent-based approach to social norm emergence in traffic signals
Kokolo Ikeda, Ikuo Morisugi, Hajime Kita
IEEJ Transactions on Electronics, Information and Systems, 128, 10, 9-1581, 2008
Structure Determination Problem of Beadwork, Formulation and Optimization
池田心, 前田萌, 喜多一
知能システムシンポジウム資料, 35th, 176-181, 2008
Socialized Computers and Collaborative Learning
森幹彦, 池田心, 萩原学, 嵯峨正規, 上原哲太郎, 喜多一
人工知能学会全国大会論文集(CD-ROM), 22nd, 0, 1A2-06-46, 2008
Agent‐based Simulation of Prediction Markets
池田心, 和田智晃, 喜多一
自動制御連合講演会(CD-ROM), 51st, ROMBUNNO.429-, 2008
Agent-Based Simulation of Prediction Market
Ikeda Kokolo, Wada Tomoaki, Kita Hajime
Proceedings of the Japan Joint Automatic Control Conference, 51, 0, 140-140, 2008
ソーシャライズド・コンピュータと協調学習
森 幹彦, 池田 心, 萩原 学, 嵯峨 正規, 上原 哲太郎, 喜多 一
人工知能学会全国大会論文集, 8, 0, 46-46, 2008
初級プログラミングについての課外学習機会の提供
岡本 雅子, 池田 心, 森 幹彦
情報教育研究集会講演論文集, 2008, 124-127, 2008
A questionnaire survey of the new students in 2008 academic year about the subject "information study" and information literacy
森 幹彦, 池田 心, 上原 哲太郎
情報教育研究集会講演論文集, 2008, B13-18, 2008
An evolutionary agent-based approach to social norm emergence in traffic signals
Kokolo Ikeda, Ikuo Morisugi, Hajime Kita
IEEJ Transactions on Electronics, Information and Systems, 128, 10, 9-1581, 2008
京都大学における教育用コンピュータシステムの構成 : 平成18年度導入のシステムの構築について
喜多 一, 上原 哲太郎, 森 幹彦, 池田 心, 小澤 義明, 竹尾 賢一, 石橋 由子, 坂井田 紀恵
サイバーメディア・フォーラム, 8, 8, 1-6, 2007
On socialization of personal computing
Gaku Hagiwara, Kokolo Ikeda, Mikihiko Mori, Tetsutaro Uehara, Hajime Kita
C5 2007: FIFTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON CREATING, CONNECTING AND COLLABORATING THROUGH COMPUTING, PROCEEDINGS, 71-+, 2007
Agent‐Based Simulation of Social Norm Formation in Traffic Signal Systems
森杉育生, 池田心, 喜多一
知能システムシンポジウム資料, 34th, 223-228, 2007
SLIP: A Sophisticated Learner for Instance‐based Policy using Hybrid GA
土谷千加夫, 塩川裕介, 池田心, 佐久間淳, 小野功, 小林重信
計測自動制御学会論文集, 42, 12, 1344-1352, 2006
SLIP : A Sophisticated Learner for Instance-based Policy using Hybrid GA
TSUCHIYA Chikao, SHIOKAWA Yusuke, IKEDA Kokolo, SAKUMA Jun, ONO Isao, KOBAYASHI Shigenobu
計測自動制御学会論文集, 42, 12, 1344-1352, 2006
教科「情報」の履修状況および情報リテラシに関する新入生アンケートの結果について
上原哲太郎, 喜多一, 池田心, 森幹彦
情報処理学会シンポジウム論文集, 2006, 13, 13-18, 2006
教科「情報」の履修状況および情報リテラシに関する新入生アンケートの結果について
上原哲太郎, 喜多一, 池田心, 森幹彦
分散システム/インターネット運用技術シンポジウム2006論文集, 2006, 13-18, 2006
マルチカーエレベータのスケジューリング問題
池田心, 鈴木裕通, 喜多一, MARKON S
システム・情報部門学術講演会講演論文集, 2006, 137-142, 2006
Hybridization of genetic algorithm and local search in multiobjective function optimization: Recommendation of GA then LS
Ken Harada, Kokolo Ikeda, Shigenobu Kobayashi
GECCO 2006: GENETIC AND EVOLUTIONARY COMPUTATION CONFERENCE, VOL 1 AND 2, 21, 6, 667-+, 2006
Local search for multiobjective function optimization: Pareto Descent Method
Ken Harada, Jun Sakuma, Shigenobu Kobayashi
GECCO 2006: GENETIC AND EVOLUTIONARY COMPUTATION CONFERENCE, VOL 1 AND 2, 21, 659-+, 2006
SLIP: A Sophisticated Learner for Instance-based Policy using Hybrid GA
TSUCHIYA Chikao, SHIOKAWA Yusuke, IKEDA Kokolo, SAKUMA Jun, ONO Isao, KOBAYASHI Shigenobu
Transactions of the Society of Instrument and Control Engineers, 42, 12, 1344-1352, 2006
Local search for multiobjective function optimization: Pareto Descent Method
Ken Harada, Jun Sakuma, Shigenobu Kobayashi
GECCO 2006: GENETIC AND EVOLUTIONARY COMPUTATION CONFERENCE, VOL 1 AND 2, 21, 659-+, 2006
Hybridization of genetic algorithm, with local search in multiobjective function optimization: Recommendation of GA then LS
Ken Harada, Kokolo Ikeda, Jun Sakuma, Isao Ono, Shigenobu Kobayashi
Transactions of the Japanese Society for Artificial Intelligence, 21, 6, 482-492, 2006
Genetic policy search using exemplar based representations
Kokolo Ikeda
Complexity International, 11, 83-92, 2005
Multi Criteria Reinforcement Learning Based on Goal-directed Exploration and its Application to Bipedal Walking Robot
AOKI Kei, SAKUMA Jun, ASAI Takanobu, IKEDA Kokolo, KOBAYASHI Shigenobu
Transactions of the Institute of Systems, Control and Information Engineers, 18, 10, 352-360, 2005
A Virtual Machine Solution for Large Scale Educational Computer Systems
MARUYAMA SHIN, SAITA KEN-ICHI, KOZUKA MASAHIRO, ISHIBASHI YOSHIKO, IKEDA KOKOLO, MORI MIKIHIKO, KITA HAJIME
IPSJ journal, 第46巻 第4号 pp949-964, 4, 949-964, 2005
A Virtual Machine Solution for Large Scale Educational Computer Systems
丸山伸, 最田健一, 小塚真啓, 石橋由子, 池田心, 森幹彦, 喜多一
情報処理学会論文誌, 46, 4, 949-964, 2005
Distributed Reinforcement Learning based on α-domination Strategy and its Application to Shared Resource Problems
AOKI Kei, IKEDA Kokolo, KIMURA Hajime, KOBAYASHI Sigenobu
システム/制御/情報 : システム制御情報学会誌 = Systems, control and information, vol.18 No.3, pp.81-88, 3, 81-88, 2005
遺伝的アルゴリズムの実用的設計
池田心
京都大学学術情報メディアセンター研究開発部シンポジウム報告集, 3, 37-40, 2005
遺伝的アルゴリズムの実用的設計
池田 心
シンポジウム報告集, 3, 37-40, 2005
Exemplar-based direct policy search with evolutionary optimization
K Ikeda
2005 IEEE CONGRESS ON EVOLUTIONARY COMPUTATION, VOLS 1-3, PROCEEDINGS, pp2357-2364, 2357-2364, 2005
インスタンスベース政策表現とその最適化
土谷千加夫, 佐久間淳, 池田心, 小野功, 小林重信
システム・情報部門学術講演会講演論文集, 2005, 247-252, 2005
Distributed Reinforcement Learning based on .ALPHA.-domination Strategy and its Application to Shared Resource Problems
AOKI Kei, IKEDA Kokolo, KIMURA Hajime, KOBAYASHI Sigenobu
Transactions of the Institute of Systems, Control and Information Engineers, 18, 3, 81-88, 2005
教育用計算機システムの利用の動向について
喜多 一, 森 幹彦, 池田 心
シンポジウム報告集, 2, 46-53, 2004
Virtual Machineを活用した教育用計算機システムの構築技術と考察
丸山伸, 最田健一, 小塚真啓, 石橋由子, 池田心, 森幹彦, 喜多一
情報処理学会シンポジウム論文集, 2004, 3, 79-84, 2004
Virtual Machineを活用した教育用計算機システムの構築技術と考察
丸山伸, 最田健一, 小塚真啓, 石橋由子, 池田心, 森幹彦, 喜多一
分散システム/インターネット運用技術シンポジウム2004論文集, 2004, 79-84, 2004
Genetic policy search using exemplar based representations
The 8th Asia Pacific Symposium on Intelligent and Evolutionary Systems, pp 83-92, -, 2004
Genetic policy search using exemplar based representations
The 8th Asia Pacific Symposium on Intelligent and Evolutionary Systems, pp 83-92, -, 2004
Optimization using separated constraint satisfaction and its application to the sewerage system control problem
Kokolo Ikeda, Kei Aoki, Akihiro Nagaiwa, Sigenobu Kobayashi
Transactions of the Japanese Society for Artificial Intelligence, 19, 1, 38-46, 2004
Sewerage System Control Using Separated Constraint Satisfaction
Congress on Evolutionary Computation, -, 2003
Sewerage System Control Using Separated Constraint Satisfaction
Congress on Evolutionary Computation, -, 2003
Estimating Ordinal Evaluation Functions Using History: X2B‐Estimation.
池田心, 小林重信
知能システムシンポジウム資料, 29th, 109-114, 2002
Estimating Ordinal Evaluation Functions Using History : X2B-Estimation
IKEDA Kokolo, KOBAYASHI Shigenobu
知能システムシンポジウム資料, 29, 109-114, 2002
Deterministic multi-step crossover fusion: A handy crossover composition for GAs
Kokolo Ikeda, Shigenobu Kobayashi
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 162-171, 162-171, 2002
UV phenomenon on genetic algorithms, and UV structure hypothesis
Kokolo Ikeda, Sigenobu Kobayashi
Transactions of the Japanese Society for Artificial Intelligence, 17, 3, 239-246, 2002
Innately split model for job-shop scheduling problem
Kokolo Ikeda, Sigenobu Kobayashi
Transactions of the Japanese Society for Artificial Intelligence, 17, 5, 530-538, 2002
Failure of Pareto-based MOEAs: Does non-dominated really mean near to optimal?
K Ikeda, H Kita, S Kobayashi
PROCEEDINGS OF THE 2001 CONGRESS ON EVOLUTIONARY COMPUTATION, VOLS 1 AND 2, 957-962, 957-962, 2001
New design of GA based on UV‐structure hypothesis, and its Application to Job‐shop Scheduling Problem.
池田心, 小林重信
知能システムシンポジウム資料, 27th, 43-48, 2000
New design of GA based on UV-structure hypothesis, and its Application to Job-shop Scheduling Problem
IKEDA Kokolo, KOBAYASHI Shigenobu
知能システムシンポジウム資料, 27, 43-48, 2000
Ga based on the UV-structure Hypothesis and its Application to JSP
Kokolo Ikeda, Shigenobu Kobayashi
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 273-282, 273-282, 2000