上原 隆平 (UEHARA, Ryuhei)副学長, 先端科学技術研究科長, 教授
情報科学, コンピューティング科学研究領域

Misc

48件
レプ・タイルの定式化を用いた各種ソルバの性能比較
番原 睦則, 橋本 健二, 堀山 貴史, 湊 真一, 中村 駆, 西野 正彬, 酒井 正彦, 上原 隆平, 宇野 裕之, 安田 宜仁
人工知能学会研究会資料 人工知能基本問題研究会, 119, 02-07, 2022
単純折り畳みの境界順序によるマップ折り畳みに関する研究
JIA Yiyang, MITANI Jun, UEHARA Ryuhei
IEICE Transactions on Fundamentals of Electronics, Communications and Computer Sciences (Web), E104.A, 9, -, 2021
外周部の順序が与えられた地図折り問題の解法
JIA Yiyang, 三谷純, 上原隆平
日本応用数理学会年会講演予稿集(CD-ROM), 2020, -, 2020
Unfolding and Dissection of Multiple Cubes, Tetrahedra, and Doubly Covered Squares
Zachary Abel, Brad Ballinger, Erik D. Demaine, Martin L. Demaine, Jeff Erickson, Adam Hesterberg, Hiro Ito, Irina Kostitsyna, Jayson Lynch, Ryuhei Uehara
情報処理学会論文誌, 58, 8, -, 2017
Sankaku-tori: An Old Western-Japanese Game Played on a Point Set
Takashi Horiyama, Takashi Iizuka, Masashi Kiyomi, Yoshio Okamoto, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno, Yushi Uno, Yukiko Yamauchi
情報処理学会論文誌, 58, 8, -, 2017
Practical Linear-Time Algorithm for Estimation of Silhouette after Folding Crease Pattern (コンピュテーション)
大内 康治, 山崎 一明, 上原 隆平
電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報, 117, 28, 77-82, 2017
シルエットパズルの凸配置の個数の研究 (Theoretical Foundations of Computing)
岩井 仁志, 渋谷 純吾, 上原 隆平
電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報, 116, 262, 39-45, 2016
Counting the number of solutions for peg solitaire (コンピュテーション)
兼本 樹, 斎藤 寿樹, 清見 礼, 上原 隆平
電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報, 116, 211, 1-5, 2016
Shortest Reconfiguration of Sliding Tokens on a Caterpillar (回路とシステム)
YAMADA TAKESHI, UEHARA RYUHEI
電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報, 115, 315, 1-8, 2015
The Convex Configurations of Dissection Puzzles with Seven Pieces
Kazuho Katsumata, Ryuhei Uehara
研究報告アルゴリズム(AL), 2015, 9, 1-4, 2015
複数の多面体を折れる多角形について
上原 隆平
回路とシステムワークショップ論文集 Workshop on Circuits and Systems, 27, 464-468, 2014
FPT Algorithms for Token Jumping on Graphs (コンピュテーション)
ITO TAKEHIRO, KAMINSKI MARCIN, ONO HIROTAKA, SUZUKI AKIRA, UEHARA RYUHEI, YAMANAKA KATSUHISA
電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報, 114, 80, 9-12, 2014
Intersection dimension of bipartite graphs (コンピュテーション)
CHAPLICK STEVEN, HELL PAVOL, OTACHI YOTA, SAITOH TOSHIKI, UEHARA RYUHEI
電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報, 114, 80, 19-25, 2014
Intersection dimension of bipartite graphs
Steven Chaplick, Pavol Hell, Yota Otachi, Toshiki Saitoh, Ryuhei Uehara
研究報告アルゴリズム(AL), 2014, 4, 1-7, 2014
FPT algorithms for Token Jumping on Graphs
Takehiro Ito, Marcin Kamiński, Hirotaka Ono, Akira Suzuki, Ryuhei Uehara, Katsuhisa Yamanaka
研究報告アルゴリズム(AL), 2014, 2, 1-4, 2014
Polynomial-Time Algorithms for Subgraph Isomorphism in Small Graph Classes of Perfect Graphs
Matsuo Konagaya, Yota Otachi, Ryuhei Uehara
研究報告アルゴリズム(AL), 2014, 12, 1-6, 2014
Bumpy Pyramid Folding Problem (システム数理と応用)
ABEL ZACHARY R., DEMAINE ERIK D., DEMAINE MARTIN L., ITO HIRO, SNOEYINK JACK, UEHARA RYUHEI
電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報, 113, 279, 113-119, 2013
Bumpy Pyramid Folding Problem
ZacharyR.Abel, ErikD.Demaine, MartinL.Demaine, Hiro Ito, Jack Snoeyink, Ryuhei Uehara
研究報告アルゴリズム(AL), 2013, 19, 1-7, 2013
Computational Complexity of Piano-Hinged Dissections
Zachary Abel, ErikD.Demaine, MartinL.Demaine, Takashi Horiyama, Ryuhei Uehara
研究報告アルゴリズム(AL), 2013, 6, 1-6, 2013
Computational complexity and an integer programming model of Shakashaka (コンピュテーション)
ドメイン エリック・D, 岡本 吉央, 上原 隆平, 宇野 裕之
電子情報通信学会技術研究報告 : 信学技報, 113, 14, 43-48, 2013
NP-completeness of generalized Kaboozle (特集 パズルの数理 : 計算理論)
Tetsuo Asano, ErikD.Demaine, MartinL.Demaine, Ryuhei Uehara
情報処理学会論文誌, 53, 6, 6p-, 2012
On Complexity of Flood Filling Games on Interval Graph Classes
Hiroyuki Fukui, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno, Yushi Uno
研究報告アルゴリズム(AL), 2012, 7, 1-7, 2012
On bipartite powers of bigraphs
Okamoto Yoshio, Otachi Yota, Uehara Ryuhei
Discrete Mathematics and Theoretical Computer Science, 14, 2, 11-20, 2012
On the number of reduced trees, cographs, and series-parallel graphs by compression
Takeaki Uno, Ryuhei Uehara, Shin-ichiNakano
研究報告アルゴリズム(AL), 2011, 6, 1-8, 2011
Hardness results and an exact exponential algorithm for the spanning tree congestion problem (コンピュテーション)
Okamoto Yoshio, Otachi Yota, Uehara Ryuhei, UNO TAKEAKI
電子情報通信学会技術研究報告. COMP, コンピュテーション, 111, 195, 31-38, 2011
The Complexity of Free Flood Filling Games
Hiroyuki Fukui, Akihiro Nakanishi, Ryuhei Uehara, Takeaki Uno, Yushi Uno
研究報告アルゴリズム(AL), 2011, 7, 1-5, 2011
Bipartite powers of interval bigraphs (コンピュテーション)
Okamoto Yoshio, Otachi Yota, Uehara Ryuhei
電子情報通信学会技術研究報告. COMP, コンピュテーション, 110, 232, 35-39, 2010
Voronoi Game on a Path (アルゴリズム(AL) Vol.2010-AL-130)
清見 礼, 斎藤 寿樹, 上原 隆平
情報処理学会研究報告, 2010, 1, 5p-, 2010
Stretch minimization problem of a strip paper (コンピュテーション)
上原 隆平
電子情報通信学会技術研究報告, 110, 37, 7-13, 2010
Reconstruction Algorithms for Permutation Graphs and Distance-Hereditary Graphs (アルゴリズム(AL) Vol.2009-AL-126)
Masashi Kiyomi, Toshiki Saitoh, Ryuhei Uehara
研究報告アルゴリズム(AL), 2009, 5, 1-8, 2009
Bipartite Permutation Graph のランダム生成と列挙
斎藤 寿樹, 大舘 陽太, 山中 克久, 上原 隆平
電子情報通信学会技術研究報告. COMP, コンピュテーション, 109, 195, 35-42, 2009
Graph Orientation Problems for Multiple st-Reachability (アルゴリズム(AL) Vol.2009-AL-125)
Takehiro Ito, Yuichiro Miyamoto, Hirotaka Ono, Hisao Tamaki, Ryuhei Uehara
研究報告アルゴリズム(AL), 2009, 5, 1-6, 2009
弦グラフおよび弦二部グラフのクラスにおけるマッチングの数え上げ
岡本 吉央, 上原 隆平, 宇野 毅明
電子情報通信学会技術研究報告. COMP, コンピュテーション, 109, 108, 45-52, 2009
絵画的迷路の作り方 (理論計算機科学の深化と応用)
岡本 吉央, 上原 隆平
数理解析研究所講究録, 1649, 58-65, 2009
ある投票ゲームのシミュレーション
上原 隆平, 河村 泰之, 松永 博充, 元木 光雄
電子情報通信学会技術研究報告. COMP, コンピュテーション, 108, 89, 37-41, 2008
2部グラフとProbe区間グラフにおける木スパナー
A.Brandstädt, F.F.Dragan, H.-O.Le, V.B.Le, 上原 隆平
情報処理学会研究報告アルゴリズム(AL), 2003, 53, 57-64, 2003
Expected Length of Longest Common Subsequences of Two Biased Random Strings and Its Application (Algorithm Engineering as a New Paradigm)
青木 洋延, 上原 隆平, 山崎 浩一
数理解析研究所講究録, 1185, 1-10, 2001
3充足可能性判定問題3SATの単一解を持つ正例題生成手法
MOTOKI Mitsuo, UEHARA Ryuhei
IEICE technical report. Theoretical foundations of Computing, 98, 432, 25-32, 1999
3充足可能性判定問題3SATの単一解を持つ正例題生成手法の解析
元木 光雄, 上原 隆平
電子情報通信学会技術研究報告. COMP, コンピュテーション, 97, 628, 85-92, 1998
制限つきのグラフ上で辞書式順序最小の極大部分グラフを求める問題の並列計算の複雑さ
上原 隆平
電子情報通信学会技術研究報告. COMP, コンピュテーション, 97, 375, 65-72, 1997
辞書式順序最小の極大独立点集合を求める問題の並列性の測定
上原 隆平
情報処理学会研究報告アルゴリズム(AL), 1997, 26, 19-26, 1997
部分ゲートとその同定
上原 隆平, 土田 賢省
電子情報通信学会技術研究報告. COMP, コンピュテーション, 96, 196, 1-10, 1996
Fast $RNC$ and $NC$ Algorithms for Maximal Path Sets and Applications to Superstrings with Flipping
上原 隆平, 陳 致中, He Xin
数理解析研究所講究録, 950, 113-119, 1996
Complexity Classes Characterized by Semi-Random Sources
上原 隆平
数理解析研究所講究録, 943, 1-14, 1996
多くの計算路によって特徴付られる計算量クラス
上原 隆平
電子情報通信学会技術研究報告. COMP, コンピュテーション, 95, 259, 9-15, 1995
一人ゲームHi-Qについて(計算アルゴリズムと計算量の基礎理論)
上原 隆平, 岩田 茂樹
数理解析研究所講究録, 695, 205-214, 1989